Premio "Miglior Poster 2019" della SCI Divisione Inorganica

annunziata

Alfonso Annunziata awarded for the best poster presentation.

Alfonso Annunziata: PhD student in Chemical Sciences

Alfonso has been awarded for the best poster presentation at the XLVII National Meeting of Inorganic Chemistry of Italian Chemical Society.

Title: Glycoconjugate carbene Pt(IV) complexes: synthesis, characterization and cytotoxic activity

Summary of the research: Platinum compounds have been widely used in chemotherapeutic treatments for about 40 years. Despite their success, they often involve the insurgence of dramatic side effects and drug resistance which reduce the efficacy of the therapy. The Group of Organometallic Chemistry (METOR Group) at the Department of Chemical Sciences is widely focused on the research of new potential anticancer agents following the strategy of glycoconjugation, a stated alternative to reduce the collateral effects of Pt-based therapy. Currently, promising results have been obtained in the study of molecules that have shown better performances compared with the common platinum-based drugs.

• VII Ciclo di seminari "Il mondo del lavoro incontra gli studenti"

Calendario dei seminari per l'a.a. 2019-2020 rivolti agli studenti triennali e magistrali dei CdS in Chimica, Chimica Industriale e Biotecnologie Biomolecolari e Industriali ed agli studenti delle scuole di dottorato in Scienze Chimiche e Biotecnologie: ->link

• È stato pubblicato il nuovo Bando Erasmus

L'avviso di selezione ERASMUS 2020-2021 è stato pubblicato alla pagina

SCADENZA PRESENTAZIONE DOMANDE ORE 12.00 DEL 13 FEBBRAIO 2020 (giorno e ora in cui la procedura on-line verrà disattivata)

• piano di viabilità del Complesso Universitario di Monte Sant'Angelo

In vigore nel  periodo 16 dicembre 2019-21 febbraio 2020. Leggi la comununicazione

• 35° CICLO- CONCORSO PER L'AMMISSIONE AL DOTTORATO DI RICERCA IN SCIENZE

• BORSE DI MOBILITA' A FINI DI TIROCINIO (traineeship)

BORSE DI MOBILITA' A FINI DI TIROCINIO (traineeship) EMANATO CON D.R. N. DR/2019/1861 del 21/05/2019
    La graduatoria per il Dipartimento di Scienze Chimiche è scaricabile qui.

• Avviso seminario

Nell'ambito del programma ERASMUS + STAFF MOBILITY FOR TEACHING, il giorno
    26 GIUGNO alle ore 15.00 nell'aula COB2,  il Prof. G.KACAR terrà un
    seminario dal titolo "/Coarse-grained modeling and simulations of
    hydrophilic polymers for self-healing and drug delivery applications/".