Congresso SIB 2017

logo sirb

The SIB Congress is a major endeavour of SIB, featuring about 250 attendees and providing a platform for scientific exchanges at international level and for presenting the cutting edge researches in the field of biochemistry and related areas.

The Congress opening lecture will be given by the keynote speaker Prof. Kurt Wüthrich (Nobel Prize in Chemistry, 2002). Contributions from outstanding Italian and foreign scientists will be presented in 5 plenary symposia covering the emerging topics of biochemistry, including protein structure, dynamics and interactions, signals driving cell proliferation, commitment, and self-renewal, transcriptional regulation, chromatin structure and epigenetic modifications and industrial and molecular biotechnologies. The state-of-the art researches in mitochondrial bioenergetics, enzymology, nutritional and enviromental biochemistry and proteomics will be also presented in 4 parallel symposia. Poster contributions will be chosen for oral short talks in parallel mini-symposia that will be organized together with a dedicated poster session. SIB will encourage participation of a large number of young scientists by supporting costs for Congress participation at reduced registration fees.

www.sib2017.it

• Bando AVISA premi tesi sperimentali

AVISA, Associazione nazionale vernici, inchiostri, sigillanti, adesivi di Federchimica, bandisce due premi per tesi sperimentali di Laurea Magistrale svolte nell'ambito della Scienza per le Tecnologie di  incollaggio.

Informazioni disponibili a questo link

• Bando per Corso IFTS

Bando per Corso IFTS "Monitoraggio e gestione del territorio e dell'ambiente in aree a forte contaminazione", per 20 allievi e 4 uditori. Durata 1 anno, 800 ore (di cui 320 Stage).  INFO

• V ciclo seminari studenti-mondo del lavoro

Il 27 e 30 Ottobre si terranno i primi seminari studenti-mondo del lavoro. Maggiori dettagli su questi seminari sono nella locandina allegata.

• Matlab per il calcolo scientifico ed analitico

Nuovo evento gratuito MATLAB dedicato alle Università, durante il quale verranno presentate le principali caratteristiche della licenza Campus e dei relativi strumenti di ausilio disponibili per la didattica.
    27 ottobre, ore 10.00 - 13.00
    Sala Azzurra